עבירות מס: יועץ המס המואשם שסייע ללקוחותיו לבצע עבירות מס

עבירות מס: יועץ המס המואשם שסייע ללקוחותיו לבצע עבירות מס

חדשות מס הכנסה 2023. רשות המיסים מדווחת על עבירות מס במסגרת כתב אישום חמור הוגש נגד יועץ מס המואשם שסייע ללקוחותיו לבצע עבירות מס בסך של עשרות מיליוני.  עדכונים ומיגע למייצגים באתר המיסים הישראלי.

לפי כתב האישום – הגיש 54 דוחות מס ערך מוסף תקופתיים כוזבים עבירות מס

רשות המסים, באמצעות היחידה המשפטית במחוז מרכז, הגישה כתב אישום יוצא דופן בחומרתו נגד יועץ מס מלוד. היועץ מואשם י בהיותו מייצג של חברות ועסקים, הגיש 54 דוחות מס ערך מוסף תקופתיים כוזבים עבור 28 לקוחות שונים. הדוחות שימשו לקיזוז כוזב של תשומות מס ערך מוסף בסך של כ-68.8 מיליון שח.

עוד באתר מס הכנסה דיווחים 2023 מעמ תשלומים מקדמות

התקדים המשפטי של רשות המיסים

בשל ההיקף החריג של עבירות המס, והעובדה שהן בוצעו לכאורה על ידי יועץ מס ביודעין, הוגש כתב האישום לבית המשפט המחוזי כלכלי בתל אביב, האמון על הטיפול בתיקי פשיעה כלכלית. מדובר בכתב אישום ראשון שרשות המסים מגישה ישירות לבית המשפט המחוזי כלכלי.

מה כולל כתב האישום? 

על פי כתב האישום, בשנים 2013 – 2018 פעל הנאשם על מנת לסייע ללקוחותיו להפחית את חבות המס שלהם למס ערך מוסף על ידי הגשת דוחות שהציגו תשומות/הוצאות שלא התקיימו ושעבורן לא הוצגו חשבוניות מס. כך, יכלו לקוחותיו לקזז מס תשומות כוזב ולהפחית את חבות המס ערך מוסף הכוללת שלהם.

רשות המיסים פרסה שעל פי כתב האישום, מקופת המדינה נגרע סכום של כ-68.8 מיליון ₪ כתוצאה מפעולותיו של הנאשם. זהו הסכום שהיה משולם לקופת המדינה במס ערך מוסף, אילולא הופחתה חבות המס של לקוחות הנאשם, באמצעות קיזוז מס תשומות ללא חשבוניות.

מייצגים ועורכי דין בתיק עבירות המס 

כתב האישום הוגש על ידי מנהלת היחידה המשפטית מרכז, עורך דין עילית פאלוך ועורך דין גיא קנטרמן והעבירות המפורטות בו נחקרו במסגרת צוות חקירה מיוחד שהובילה מחלקת חקירות מכס ומס ערך מוסף באר שבע.

אתר המיסים של ישראל חדשות ועדכונים בנושא מייצגים ברשות המיסים, מחשבונים וסימולטורים מה באתר?. מחשבון מעמ הפוך