זיכוי בגין תרומות לשכירים באמצעות תלוש השכר

זיכוי בגין תרומות לשכירים באמצעות תלוש השכר

שכירים שתורמים כסף למוסדות מוכרים לתרומות יכולים לקבל על כך זיכוי ממס באמצעות תלוש השכר או לבקש החזר מס מהמדינה.  לצורך קבלת זיכוי בגין תרומות לשכירים יש להצטייד בטופס ‏זיכוי ‏לפי ‏סעיף ‏64 לעובדיו ‏באמצעות‏ תלוש ‏שכר. לחץ כאן להוריד את הטופס. 

"<yoastmark

איך לקבל כסף ממס הכנסה עבור תרומות למוסדות מוכרים

במסגרת הניסיון לעודד תרומות מצד שכירים יצר מס הכנסה הליך פשוט שאינו מצריך פניה לפקיד שומה או ביצוע הליך של החזר מס הכנסה לשכירים ובאמצעותו כל שכיר יכול לקבל זיכוי בגין תרומות לשכירים. מס הכנסה עגן את הנוהל במסגרת אישור ‏למעביד ‏למתן ‏זיכוי ‏לפי ‏סעיף ‏64 לעובדיו,‏באמצעות ‏תלוש‏ שכר.

תנאים מקדימים לקבלת זיכוי בגין תרומה מוכרת במס באמצעות תלוש השכר 

אצל המעסיק עובדים לפחות 50 עובדים בממוצע בשנה שקדמה להגשת הבקשה

המעסיק יבצע את הזיכוי ממס לעובדיו, באמצעות תלוש השכר, ובתיק הניכויים הרשום על שמו 

למעביד יש נגישות לקבלת מידע באם המוסד הציבורי מחזיק באישור תרומות תקף לפי סעיף 14 לפקודה וזאת, באמצעות מייצגו לצורכי מס המחובר למרשמי שע”מ 2.6 המעביד עומד בכל תנאי החוק והתקנות בדבר ניהול ספרים כדין.

המעביד מתמנהל בצורה תקינה מול רשות המיסים אין חובות בגין אי הגשת דו”חות, העדר דיווחים, חובות מס, אי תשלום קנסות, או מתקיימת חקירה פלילית בעניינו וכו

למעסיק מנגנון מסודר לבדיקה ולשמירה של הקבלות המקוריות אשר המציא לו

העובד לצורך קבלת הזיכוי. וברשותו מנגנון וכוח אדם מיומן, לשם ביצוע חישוב

מדויק של הזיכוי לו זכאי העובד על פי פקודת מס הכנסה 

תרמתם אך המעסיק אינו יכול לבצע זיכוי בגין תרומות לשכירים – פנו לקבל שירות החזרי מס הכנסה לשכירים 

פניה לפקיד שומה מס הכנסה

בשנים האחרונות מערכות החזרים ותאום מס הכנסה לשכירים הולכת ומשתכללת. בשנת המס האריכה רשות המיסים אישור תאום מס למאות אלפי שכירים. לצד הטכנולוגיה המתקדמת והממשל הזמין , האחריות על ביצוע החזר מס היא של השכיר. 

פקודת מס הכנסה המעודכנת ( רשות המיסים ) מגלמת בחובה עשרות הטבות מס הכנסה לשכירים ועצמאים או בעלי עסק פטור. הטבות מס אלו מאפשרות הורדת ההכנסה החייבת במס והגדלת ההכנסה הפנויה. ניתן לפנות לפקיד שומה לקבלת מידע נוסף.