תיאום מס לשנת 2024 בקשה והדפסה

תיאום מס לשנת 2024 בקשה והדפסה

שכירים המועסקים ביותר מאשר עבודה אחת ולעיתים גם בעלי עסק פטור נדרשים בכל שנה להנפיק אישור תיאום מס מפקיד השומה. על מנת להקל על מאות אלפי האזרחים הוארך תוקף האישורים של השנה קודמת והחל מהיום ניתן להפיק אישור תיאום מס לשנת 2024 בקשה והדפסה ישרות מאתר רשות המיסים. בהמשך העמוד טופס 116 תאום מס להורדה והדפסה. הגשת בקשה בסוף העמוד! כולל מידע למייצגים! 

עד מתי האישורים של שנת 2023 בתוקף

תיאומי מס שהונפקו במהלך שנת 2023 להורים לילדים בגיל 6 עד 12, ותוקפם הוגבל עד ל-31.5.2023 או 28.2.2023, יהיו בתוקף עד תום שנת 2023 או עד למועד מאוחר יותר בהתאם להודעת הרשות ואין צורך לערוך תיאום מס חדש. שימו לב, עקב הקלות חרבות ברזל ייתכן ואישורי המס יהיו בתוקף גם לחלק משנת 2024, ככל שרשות המיסים תודיע על כך בהודעה מטעם חדשות מס הכנסה.

תיאום מס לשנת 2024 בקשה והדפסה

תיאום מס לשנת 2024 בקשה והדפסה

כבר לא צריך להוריד טפסים כי עושים הכל באתר האישי

משלבים בין עבודות? זכאים להקלות במס?. מהיום עושים תיאום מס בקלות ובמהירות מהנייד! הדור הבא של שירותי הדיגיטל כבר כאן. מה הכוונה?. רשות המיסים רוצה שתבצעו כמה שיותר פעולות באמצעות האתר האישי. אבל עדיין, מי שנדרש, יכול לקבוע תור לפקיד שומה באמצעות my visit.

איזה אישורים צריך לצרף לבקשת תאום מס הכנסה לשכירים

יש לצרף תלושי משכורת קצבה, פנסיית זקנה מכמה קרנות פנסיה, פנסיית שאירים ופנסיית זקנה במקביל, פנסיית זקנה ועבודה במקביל גם אם בחצי משרה. יש להציג בפני פקיד השומה את המסמכים הנדרשים מכל המשלמים ( מעסיקים וגופים שמוציאים לכם תלוש שכר).  וכן מסמכים המתייחסים לבקשות להקלה ממס כמפורט מעבר לדף סמן/י √ בריבוע המתאים. טפסים רלוונטיים יכולים להיות אישור פקיד על סטטוס אישי המקנה נקודות זיכוי נוספות. 

הנחיות וטיפים חשובים שצריך לדעת לפני הגשת בקשה לתאום מס

יש לפרט את כל סוגי ההכנסה כגון: משכורת (מלאה, חלקית, נוספת, יומית) קצבה, הכנסות שחלה עליהן תקנה 6 א לתקנות מע”מ (כגון שכר מרצים, שכר אמנים, שכר סופרים), ריבית, דמי אבטלה, דמי לידה וכל הכנסה אחרת, וכן מלגה הניתנת ממכון מחקר או מכון מחקר תורני. אם יש לך הכנסות מעסק, עליך לפנות לפקיד השומה, לחולייה רשות המיסים בה מתנהל תיקך.
במקרה של הכנסה מקצבה יש לצרף אישור המשלם, המאשר שלא הוון חלק מהקצבה ולא שולם מענק. אם היה היוון – אישור על פרטי ההיוון, לרבות שיעור הקצבה שהוון,
סכום ההיוון וסכום ההיוון הפטור.

קיבוע זכויות בשנת המס

מי שערכו ”קיבוע זכויות” יוכלו בשנה שלאחר מכן לערוך תיאום מס באינטרנט ולקבל את הפטור שנקבע להם ב”קיבוע הזכויות”, ללא צורך בהגעה למשרדי מס הכנסה.

למי שקבל במהלך השנה טופס 161 מה הקשר לתאום המס השנתי

אם שולם מענק פרישה – טופס 161 וטופס 161א.
בהכנסה יש לכלול גם החזר הוצאות נסיעה, החזקת רכב, טלפון, שווי מזון, שווי דיור וכל תוספת אחרת בכסף או בשווה כסף וכן קצבאות מביטוח לאומי החייבות במס. למשל 
 דמי אבטלה, דמי לידה, גימלאת שמירת הריון, דמי פגיעה, תגמולי מילואים וכל הכנסה אחרת מכל סוג שהוא.

איך מדרגים מעבידים בבקשה להקלה והפחתה של שיעורי המס 

יש לדרג את המעבידים/משלמים לפי סדר. כראשון יירשם המעביד העיקרי. מעביד עיקרי הוא המעביד המשלם את המשכורת העיקרית. בהעדר משכורת קבועה ייחשב
כמעביד עיקרי משלם הפנסיה או הקצבה הקבועה.

בהכנסה ברוטו יש לכלול גם סכומים העתידים להשתלם במשך השנה כגון: דמי הבראה, ספרות מקצועית, ביגוד, מענקים, משכורת 13 וכו’.

מגיש טופס 116 לשנת המס 2024 צריך להקיש ולכתוב את אחד הטורים לפי העניין ובהתאם למסמכים/אישורים הקיימים.

בקשה להקלה ולתיאום בחישוב ניכויי המס טופס 116 לשנת 2024 להדפסה

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *