רשימת סניפי מיסוי מקרקעין לפי מספר מקיד שומה

רשימת סניפי מיסוי מקרקעין לפי מספר פקיד שומה

אחד מתחומי המס המורכבים בתקנות המיסים של ישראל הוא מיסוי תחום הנדלן. מטעם רשות המיסים מטפלים בנושא זה רשימת סניפי מיסוי מקרקעין  הפרוסים ברחבי הארץ. להלן רשימת סניפי מיסוי מקרקעין לפי מספר פקיד שומה. לצד חדשות מס הכנסה, טפסים להורדה, שאלון הכרת הלקוח להורדה בפורמט WORD.

החל מיום ראשון, 9.1.2022, קבלת הקהל במשרדי הרשות, תהיה אך ורק בתחומי השירות שלא ניתן לקבלם באופן דיגיטלי ומקוון או באמצעות המענה הטלפוני ובכפוף לזימון תור אם נדרש והצגת תו ירוק בתוקף.

לאפליקציה וקביעת תור לפקיד שומה

רשימת סניפי מיסוי מקרקעין לפי מספר פקיד שומה

רשימת סניפי מיסוי מקרקעין לפי מספר פקיד שומה

רשימת פקיד שומה מסמ”ק

14 מיסוי מקרקעין ירושלים רח’ כנפי נשרים
29 מיסוי מקרקעין מרכז דרך מנחם בגין 125
40 מיסוי מקרקעין חיפה רח’ פל-ים 15
50 מיסוי מקרקעין תל-אביב דרך מנחם בגין 125
65 מיסוי מקרקעין חדרה רח’ הלל יפה 1
67 מיסוי מקרקעין טבריה רח’ אלחדיף 23
73 מיסוי מקרקעין נצרת רח’ פאולוס השישי
74 מיסוי מקרקעין נתניה רח’ סמילנסקי 6
84 מיסוי מקרקעין רחובות רח’ רוז’נסקי 11
90 מיסוי מקרקעין באר שבע שדרות שזר 31

דחיית תשלומי מיסים חרבות ברזל

ועדת הכספים של הכנסת אישרה את הצעת החוק המסדירה הארכת מועדים ודחיית תקופות דיווח בהליכי מס בעקבות מלחמת חרבות ברזל, הצעת החוק טעונה עדיין אישור של מליאת הכנסת. על פי הצעת החוק, מועד הסיום של תקופות דיווח שתחילתן לפני ה-7/1/2024 וסיומן בתאריכים 7/10/2023 – 7/3/2024 יידחה לתקופה של 3 חודשים.

בכל הנוגע למשך התקופה שבה משפרי דיור יכולים להחזיק בשתי דירות מגורים, ועדיין להיחשב כבעלים של דירה יחידה לצורך הטבות המס הניתנות בחוק לבעלי דירה יחידה, נקבע כי תינתן הארכה של 3 חודשים, או עד ה-7/4/2024 (המאוחר מבין השניים).

דחייה זו תינתן גם אם רק חלק מהתקופה שבה נקבע בחוק כי ניתן למכור את הדירה בפטור ממס לדירה מזכה חל בתקופה שבין ה-7/10/2023 ל-7/1/2024. כך למשל, מי שעבורו המועד האחרון למכירת הדירה חל ב-8/10/2023, יעמדו לרשותו 3 חודשים נוספים מה-7/1/2024, עד ה-7/4/2024. מי שעבורו המועד האחרון למכירת הדירה חל ב-1/3/2024 יעמדו לרשותו שלושה חודשים נוספים מיום זה, קרי עד ה-1/6/2024.

שומה עצמית למס שבח סימולטור מס הכנסה

באתר מיסוי מקרקעין מוצג סימולטור חישוב למס שבח ושומה עצמית. במטרה להקל ולייעל את החישוב הידני של השומה העצמית במס שבח והגשתה למשרד האזורי, פותח יישום ממוכן. המחשבון מבוסס טופס מס שבח 2990 – “חישוב מס שבח מקרקעין”. יודגש כי הסכומים והתאריכים מבוססים על נתוני המשתמש בלבד ובאחריותו.

בדיקת שומה עצמית למקרקעין באינטרנט

החל משנת 2021 ניתן לבצע בדיקת סטטוס שומה עצמית למיסוי מקרקעין באתר רשות המיסים. היישום הנקרא בירור מצב שומה באתר רשות המיסים. התנאי המינימלי להצגת הנתונים במערכת- ההצהרה הוגשה באופן מקוון, באמצעות מערכת המייצגים בטופס 7000ב, בהתאם לתקנות הדיווח המקוון.

טופס הכר את הלקוח להורדה

באמצעות טופס הכרת לקוח, בדומה reason why letter המקובל בפרקטיקה במשפט האנגלי, עורך הדין שעורך את החוזה ואמון על קיומו, מבצע שאלון ללקוח. באופן עקרוני מטרת המחוקק היא שכל לקוח יכתוב בעצמו את התשובות. בפועל עורכי דין רבים לנושאי נדל”ן וחוזים למכירת דירות, מבצעים את התשאול עם הלקוח בעצמם וכותבים את התשובות.

במידה והלקוח תאגיד – בידי מורשה חתימה, מיופה כוח או בעל כתב מינוי לפעול מטעם התאגיד

טופס הכרת הלקוח להורדה מעודכן שנת 2023 נוטריון עורך דין מייצג ברשות המיסים

חדשות מס הכנסה טבלאות מעודכנות סימולטורים ומחשבונים מידע למייצגים

פעילות אכיפה בתחום מיסים על נדל”ן וקרקע לבניה

אפ חשבתם שביקורת מס הכנסה מוגבלת לעסקים תחשבו שוב. מסתבר שרשות המיסים עורכת גם ביקורות על שומת מקרקעין. במקרה הבא משנת המס 2023, אפשר לקבל הצצה לפעילות פקידי שומה מיסוי מקרקעין.

במסגרת הביקורת התבקשו שני תושבים מכפר יונה להגיש אסמכתאות לאישור מועד בניית המבנה במגרש. על פי האישורים שהוגשו, בניית הבית החלה בשנת 2021, אך מבדיקה שנערכה במיסוי מקרקעין עולה כי מסמכים אלה הוזמנו בכלל עבור אדם אחר מכפר יונה ולא עבור אברהם חלפון כפי שהוצג. כמו כן, מתצלומי אוויר במקום עולה כי כבר בשנת 2020 קיימת בנייה במגרש. לאור זאת עלה החשד כי העסקה שדווחה למיסוי מקרקעין כמכירת מגרש הינה בפועל מכירת בית בשלבי סיום וכי השניים, הגישו הצהרות כוזבות לרשות המסים.

ביקורות מס הכנסה בעסקאות קניה ומכירה של מקרקעין 

אם חשבתם שרשות המיסים עורכת ביקורת רק בעסקים, אז חשוב להכיר את מערך הביקורת בתחום מיסוי מקרקעין. המקרה הבא ממחיש את החשיבות של דיווחים באמצעות מייצגים מוסמכים ודיוק בדיווח שומה עצמית.

רשות המיסים, באמצעות פקיד שומה חקירות חיפה והצפון, עצרה ושחררה בערובה ובתנאים מגבילים את המוכר והקונה בעסקת מקרקעין באום אל פחם בחשד לדיווח כוזב והעלמת מיסים בסך מוערך של כ – 350 אלף ₪.

החקירה נפתחה בעקבות מידע שהועבר ממשרד מיסוי מקרקעין חדרה לגבי דיווח על מכירת דירת מגורים יחידה בפטור ממס שבח וללא חיוב במס רכישה, כאשר מבדיקות שנערכו ומביקור בנכס עולה כי מדובר בחלל המחולק למספר משרדים שאף אינו מיועד מבחינה תכנונית למגורים.

כמו כן התברר שהמוכר כבר מכר בתקופה שאינה עולה על 18 חודשים דירת מגורים אחרת בפטור ממס כך שאף אם היה מדובר בדירת מגורים הוא לא היה זכאי לפטור.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *