מענק שכירים בעלי שליטה הגשת בקשה

מענק שכירים בעלי שליטה הגשת בקשה

על רקע המשבר הכלכלי והחלטת הממשלה לתמוך בבעלי עסקים הוחלט על מענק לעצמאים ועל מענק לבעלי חברות. בכתבה זו נסביר אודות מענק שכירים בעלי שליטה הגשת בקשה באתר האישי של מס הכנסה

מתי אפשר להגיש בקשת מענק לבעל שליטה

בעוד מועד הגשת הבקשות למענק הפעימה השנייה של עצמאים נפתח ב5.5.2020 הריי שאת הגשת בקשות למענק הפעימה השנייה של שכירים בעלי שליטה תתאפשר החל מ-18.5.2020.

מענק שכירים בעלי שליטה הגשת בקשה

מענק שכירים בעלי שליטה הגשת בקשה

כיצד יש לדרוש את המענק

על מנת לקבל את המענק לחשבון הבנק שלך יש להירשם לאזור האישי של רשות המיסים. ההרשמה הראשונית מצריכה מענה על פרטים ( שאלון סבתא ) אישיים והזדהות וכמובן מספר טלפון סלולארי המוכר לרשות המיסים.

החל מ 18/05 ניתן להיכנס לאזור האישי ולהגיש בקשה לקבלת מענק לבעל שליטה בשל מדבר הקורונה. אין צורך לגשת לפקיד שומה או להגיש טפסים נוספים.

הקטנת הוצאות לעסק בתקופת משבר כלכלי 

אחד הסימנים הבולטים של המשבר הנוכחי הוא קטנת תזרים המזומנים לעסקים. הירידה במכירות ( בחלק המקרים אפס הכנסות ) יוצרת חוסר איזון בהכנסה הממוצעת של העסק. ניתן לסייע לעסק שלך במקרה כזה בשתי דרכים באמצעות פניה של המייצג לפקיד שומה.

1 הקטנת מקדמות מס הכנסה או איפוס בשל נסיבות של הקטנת מחזור יש להגיש טופס הקטנת מקדמות

2 הקטנת מקדמות ביטוח לאומי לאחר שליחת טופס מתאים למוסד לביטוח לאומי

ברמה האישית למי שמקבל שכר באמצעות תלוש מומלץ לבדוק זכאות להחזרי מס הכנסה בשל ירידת השכר בחודשי החלת או אם בוצעה הקטנת שכר בשל תקופת חופשה ללא תשלום חלת. מה שבטוח שלקראת סוף שנת המס 2020 תהיה לרשות המיסים לשכירים ולעצמאים תמונה מלאה של החזרי מס לשכירים עקב משבר הקורונה.

בנוסף עקב ירידת שכר של עובדים רבים ייתכן והם ייכנסו למעגל הזכאים לקבלת החזר מס מסוג מענק עבודה מס שלילי עקב ירידת השכר הממוצע אולם בקשות אלו יהיו רלוונטיות ברשע שרשות המיסים תודיע על האפשרות להגיש תביעת מענק עבודה בגין תקופה זו .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *