מענקים לעסקים חרבות ברזל מתי נכנס הכסף לבנק

מענקים לעסקים חרבות ברזל מתי נכנס הכסף לבנק 

מאות אלפי בעלי עסקים נערכים בימים אלו להגשת בקשה חדשה, ככל הנראה באזור האישי של רשות המיסים על מנת לקבל לחשבון הבנק שלהם את מענק מלחמה חרבות ברזל. מה בכתבה?. עדכון מיוחד לרגל הכרזה על מענק מלחמה חרבות ברזל. מי זכאי?. כמה יקבלו העסקים בעוטף ולמה זכאים העסקים שינם בעוטף עזה?. מדריך מענקים לעסקים חרבות ברזל

עוד באתר – שעות קבלת קהל מס הכנסה 

מי זכאי מענק מלחמה חרבות ברזל 2024 על חשבון נזקים של שנת המס 2024

 לפי המסתמן טרם האישור בוועדת הכספים, יש 2 קריטריונים ברורים בשלב זה להיקף הפיצוי והכסף שתשלם המדינה.  שימו לב להגדרה הגאוגרפית:

זכאים לפיצוי מוגדל עסקים בעוטף עזה לפי נוסחת פיצוי הכוללת התחשבות בהכנסות, או יותר נכון בירידת הכנסות מאז 07/10/2023. בנוסף, ככל שידוע משרד האוצר מתכוון לכלול את עשרה יישובים נוספים בנוסחת הפיצוי המורחב למענקים חרבות ברזל ואז גם העסקים בשדרות ונתיבות יוכלו להגיש בקשה למענקים מורחבים.

עסקים במרחק העולם על 7 קילומטרים מעוטף עזה יזכו אף הם לפיצוי הצפוי נמוך ביחס לראשון.

עם תחילת שנת המס יצאה רשות המיסים בהודעה חשובה. רשות המסים תאפשר הגשת תביעות מקוונות למענק עד לסוף תקופה של 90 יום ממועד פתיחת המערכת, שתיפתח ב-15 בינואר 2024. תנאי מקדים להגשת תביעה הוא הגשת דו”חות תקופתיים למע”מ לחודשים נובמבר-דצמבר 2023 וניהול פנקסים כדין.

מענקים לעסקים חרבות ברזל מתי נכנס הכסף לבנק 

מענקים לעסקים חרבות ברזל מתי נכנס הכסף לבנק

פיצויים לעסקים בעוטף סימולטור מענקי מס הכנסה מענק חרבות ברזל 

משרד האוצר צפוי לשלם החזר מלא לנזק ישיר של פגיעה במבנה וציוד
ומה באשר להפסדים?. צפוי תשלום מענק  לכל הנזק העקיף לעסקים כמו אובדן הכנסה ותשלומי שכר לעובדים. בכל מקרה מומלץ להמתין לנוסח הסופי שיאושר בוועדת הכספים.

המקדמות של חודש דצמבר 2023 הגישו בקשה כעת

הודעה חשובה על המשך תשלומי מענקים. למי מיועד?. עצמאים ביישובי ספר בדרום ובצפון. איך מקבלים את המענק לחודש דצמבר?. כעת ‎נפתחה האפשרות להגיש בקשה למקדמה לפיצויים עבור הנזק העקיף שנגרם בשל מלחמת חרבות ברזל גם עבור החודשים נובמבר-דצמבר 2023.בקישור בסוף הכתבה תוכלו לראות את רשימת הישובים שבהם עסקים זכאים למקדמה, שיעורי המקדמה, וכל הפרטים בנוגע לתנאי הזכאות וכיצד מגישים בקשה

סימולטור מענקים חרבות ברזל

לאחר בחירת מסלול הפיצוי תוכלו לקבל מושג לגבי התשלום הצפוי. שימו לב, יש לוודא מול המייצג שלכם ברשות המיסים את השאלות הבאות:

האם המענקים חייבים בתשלום מס הכנסה

דיווחים לביטוח לאומי ותשלום דמי ביטוח על מענקי המלחמה.

הלוואות לעסקים בערבות מדינה

אחד האתגרים העומדים בפני עסקים בימי אלו הם לא רק הגשת בקשה לקבלת תשלום מענק לעצמאיים חרבות ברזל. גיוס אשראי להמשך פעילות של העסק היא משימה יקרה. על מנת להקל על העסקים יזם משרד האוצר הלוואות זולות.

ההלוואות יועמדו באמצעות 11 נותני אשראי שונים, לפי בחירת העסק, בהם 7 בנקים (בנק לאומי, בנק הפועלים, בנק מזרחי-טפחות, בנק דיסקונט, בנק מרכנתיל-דיסקונט, בנק ירושלים ובנק יהב) ו-4 נותני אשראי חוץ-בנקאי (חברת MAX, ויזה כאל, גמא ניהול וסליקה, ו-BTB).

המסלול מיועד לעסקים קטנים ובינוניים עם מחזור שנתי של עד 100 מיליון ₪, יעמוד על סך 8 מיליארד ₪.

רשימת מענקי רשת ביטחון כלכלית לעצמאים השתתפות בהוצאות

בשאר חלקי הארץ ישולם מענק לעסקים אולם הוא צפוי להיות יותר נמוך. גם כאן צפוי תשלום על נזקים פיזיים לעסק. מה עוד?. העסקים צפויים לקבל מענקי המשכיות עסקית שמטרתם לאפשר להם לשרוד את החודש חודשיים הראשונים של המלחמה.

איך יחושב הפיצוי?.  לפי המסתמן הנוסחה תאפשר לשלם פיצויים גבוהים יותר לעסקים שנפגעו בצורה כלכלית חמורה יותר ולא יהיה מענק בסכום אחיד לכולם. בגדול, מדובר על תשלום מענק מלחמה לעסקים שנפגעו בכ 25% מהיקף המחזור.

בעלי עסקים שימו לב – תשלומי המענקים טרם אושרו , 19/10/2023, ויש לעקוב אחרי חדשות רשות המיסים ומשרד האוצר על מנת להתעדכן בתנאים המחייבים לתשלום ומתי הכסף נכנס לבנק.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *