מס על משקאות מתוקים בכמה מתייקרות הפחיות והקנקלים

מס על משקאות מתוקים בכמה מתייקרות הפחיות והקנקלים

אישור צו מס הקנייה על מכלי משקאות מתוקים. המס החדש על מיכלי מיצי פירות ועל תרכיזים ואבקות להכנת משקאות מתוקים החל מ-1.1.2022. הוא מייקר את המשקאות המתוקים במדינת ישראל בסכום שבין 1 שח ל 0.75 לליטר. צוות אתר המיסים של ישראל בדק כמה נשלם יותר על המשקאות ולאיזה משקה יש פטור? מס על משקאות מתוקים 

מס על משקאות מתוקים

מס על משקאות מתוקים

כמה כסף צריך להוסיף למשקאות מתוקים ?  שיעורי המס על קולה מיצים בישראל 

משקה מתוק ששיעור הסוכר שבו גבוה או שווה ל- 5 גרם ל- 100 מ”ל משקה: 1 ₪ לליטר משקה או 6 ₪ לליטר תרכיז או אבקה להכנת משקה.

כלומר, על פחית קולה של 330 מ”ל, יחול מס קנייה בשיעור 33 אגורות ועל בקבוק קולה של 1.5 ליטר, יחול מס קנייה בשיעור 1.5 ₪.

משקה מתוק ששיעור הסוכר שבו נמוך מ- 5 גרם ל- 100 מ”ל משקה, משקאות מתוקים המכילים חומר ממתיק אחר, וכן מיצי פירות בהם שיעור הסוכר גבוה מ- 5 גרם ל- 100 מ”ל משקה: 0.7 ₪ לליטר משקה, 4.2 ₪ לליטר תרכיז או אבקה להכנת משקה.

בסך הכל מדובר על התייקרות של כ-5% על מחיר המשקה תלוי בנפח, במחיר ובמקום בו הוא נרכש. הצרכנים צפויים לשאת במרבית הנטל של התשלום. לא ניתן לקבל החזר מס הכנסה על מיסוי זה.

באם מדובר במס צודק? כנראה שלא. אולם מדובר במס חברתי בעל משמעות רבה. הוא דומה למס על זיהום אוויר. נזקי מחלת הסוכרת, מגיפה עולמית וישראלית, ניכרים לאורך זמן. קופות החולים ומשרד הבריאות מוציאים הון עתק על המלחמה בסכרת. גביית המס תחזיר לקופת המדינה אחוזים בודדים מהסכום שהיא מוציאה.

 

כמה כסף תקבל המדינה ממס משקאות וקולה ?

ההכנסה הצפויה מהטלת המס הינה 380 מיליון ₪ בשנה. לצד 80 מיליון ₪ התוכנית הממשלתית להורדת צריכת הסוכר מקבלת כ-80 מיליון ₪, ביקשנו להוסיף עוד 40 מיליון שילכו לקופות החולים כדי שיוכלו להתמודד טוב יותר עם המניעה והטיפול במחלת הסוכרת, ובהשמנת יתר.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *