מס דירה שלישית

מס דירה שלישית

חישוב מס ריבוי דירות

© מאת צוות הכותבים של אתר המיסים של ישראל כל הזכויות שמורות

עדכון מס דירה שלישית 02/08/2017 רשות המיסים דוחה בחודש את מועד הדיווח 

רשות המיסים הודיעה על דחיית המועד לדיווח על בעלות ותשלום מחצית המס לשנה זו בגין מס דירה שלישית בחודש ימים . בעוד בית הנשפט הגבוהה לצדק הודיע כי פסק הדין בנושא העתירה נגד החלת מס דירה שלישית שיזם שר האוצר משה כחלון כחלק מהמאבק במחירי הדיור יינתן בקרוב אך לא מסר מועד מדויק.

בעלי דירה שלישית המתלבטים עדיין כיצד יינהגו , האם למכור דירה שלישית ולהיהנות מהטבות מס על מכירת שלישית מצאו את עצמם בין הפטיש לסדן .במקביל לדחייה עליה הודיעה רשות המיסים מס הכנסה בפועל נדחה גם התאריך האחרון לבעלי דירה שלישית לדווח על כמות הדירות וכתובתם .

על מנת להלחם במחירי הדיור החליטה הממשלה להטיל מס ריבוי דירות הנקרא גם מס דירה דירה שלישית. את המס ישלם כל מי שבבעלותו יותר משתי דירות , כאשר ישנם יוצאי דופן באשר למי שיש בבעלותו דירות בבעלות חלקית אם בגלל חלוקת בעלות על דירה בגין ירושה או חלוקת דירה בגין גירושים והסדרי ממון. 

חישוב המס על דירה שלישית , מס ריבוי דירות הוא מורכב ולכן יש צורך להיעזר בשני מחשבונים על מנת לבצע את החישוב עבור גובה המס השנתי. משרד האוצר העמיד לרשות הציבור שני מחשבונים ואנו כעת ננחה אתכם כיצד יש לחשב את גובה המס הצפוי על דירה שלישית.

ניתן להיעזר בשירותי האתר עבור ביצוע החישוב . השירות בתשלום וניתן לקבל מאיתנו טלפון חוזר לאחר שתשאירו פרטים בתיבת צור קשר לפרטים נוספים לחצו כאן

מחשבון ראשון – מחשבון עלות דירה לפי הערכת השמאי הממשלתי

מחשבון זה יבצע את החישוב עבור כל דירה בנפרד. מחירי הדירות במחשבון זה נמוכים מעט ממחירי השוק לדירות דומות בלוחות מודעות לדירות למכירה. יש להכניס את גוש חלקה של הנכס או את הכתובת המדויקת ואז המחשבון יחזיר לכם מה שווי הנכס. עליכם לרשום את שוי כל דירה על פתק לצד החישוב ולאחר מכן לעבור למחשבון השני שמבצע את הערכת שווי המס שיש לשלם למס הכנסה עבור דירה שלישית

בתמונה – מחשבון שווי דירה עבור חישוב מס על דירה שלישית

מחשבון שני –  חישוב המס עבור כל הדירות לפי אחוז הבעלות על כל דירה מחשבון לבדיקת זכאות לפטור/חיוב חלקי ממס על דירה שלישית

המחשבון השני ייחשב את גובה המס השנתי שיש לשלם עבר בעלות על יותר משלוש דירות מגורים .  בכל תא יש להזין את שווי הדירה בדיוק לפי הסכום שחושב במחשבון הראשון. יש להקפיד להזין עבור כל דירה את אחוז הבעלות המלא שלכם. אחרת החישוב של גבה המס על הדירות יהיה שגוי. 

מחשבון מס ריבוי דירות המס על הדירה השלישית כמה נשלם 

*


ניתן להיעזר בשירותי האתר עבור ביצוע החישוב 

השירות בתשלום של 49 ש”ח

ניתן לקבל מאיתנו טלפון חוזר לאחר שתשאירו פרטים בתיבת צור קשר לפרטים נוספים לחצו כאן