חשבוניות פיקטיביות איך זה עובד

חשבוניות פיקטיביות איך זה עובד ? ומה עושה רשות המיסים בנושא

חשבוניות פיקטיביות איך זה עובד ? ומה עושה רשות המיסים בנושא

הצצה נדירה לתעשיית העלמות המס בישראל. 21 חשודים בביצוע עבירות פליליות ובכללן שימוש בחשבוניות פיקטיביות בהיקף כולל של כחצי מיליארד שח נעצרו ועוכבו.

מס הכנסה מס ערך מוסף אכיפה והרתעה חשבוניות פיקטיביות איך זה עובד ?

במסגרת המאבק הנחוש של משטרת ישראל ורשות המיסים במחוללי פשיעה בחברה הערבית. הודעת רשות המיסים מספקת מראה לתעשייה ולהיקף הנזק לקופת המדינה. בתום חקירה סמויה, המשטרה עצרה ועכבה למעלה מ- 20 חשודים בחדש לעבירות מס אשר היוו ע”פ החשד כעורק כלכלי למימון פעילות פלילית ענפה.

חשבוניות פיקטיביות איך זה עובד
חשבוניות פיקטיביות איך זה עובד

ביחידת להב 433- היחידה הארצית לפשיעה כלכלית (יאל”כ) בשיתוף עם רשות המיסים- חקירות מכס ומע”מ ת”א ומרכז, יחידת יהלום, ימ”ר מרכז, כונס הנכסים הרשמי (כנ”ר) ומדור אכ”ל חטיבת החקירות התנהלה במהלך חודשים רבים חקירה סמויה נגד חשודים ומעורבים נוספים בחברה הערבית בחשד לביצוע פעילות פלילית.

עוד באתר – מתי צריך להוציא חשבונית מס מדריך לעסק

חשדות הן לביצוע עבירות של סחיטה באיומים, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה ושימוש כוזב במסמכי תאגיד. העבירות בוצעו תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות, השמטת הכנסות והלבנת הון בהיקפים של כחצי מיליארד ש”ח. חקירת המשטרה לוותה מראשיתה ע”י פרקליטות מיסוי וכלכלה.

מה ההבדל בין חשבונית פיקטיבית לכסף שחור ?

הכלכלה המודרנית סובלת רבות מהיעדר דיווחים על הכנסות. חוק המזומן והגדלת היקף התשלומים באמצעות כרטיסי אשראי ואפליקציות תשלומים מסייע לפקיד השומה וחוקרי מס הכנסה לשים את ידם על מי שמעלים הכנסות, לא רושם קבלות ולא מנפיק חשבונית בהתאם לחוק.

אולם הפקת חשבונית פיקטיבית היא בעלת פוטנציאל נזק גבוה יותר לכלכלה הישראלית. מדוע ? הגוף המנפיק את החשבונית לא מדווח עליה לרשות המיסים ולא משלם מס בגינה ( הריי ממילא לא הייתה עסקה בפועל ). העסק שלו מונפקת החשבונית פונה אל רשויות המס וזכאי להחזר של כ-17% מהעסקה שלא הייתה. כך יוצא שקופת המדינה משלמת את סכום מס ערך מוסף שמעולם לא גבתה בצד השני.

לכן חשיבות האכיפה, הענישה וההרתעה בתחום זה חשובות לאין ערוך וכן לחילוט נכסים ומזומנים, ככל שאלו נתפסים אצל העוסקים בתחום.

עורך דין חשבוניות פיקטיביות האם הוא יוכל לסייע לחשודים ?

במהלך החקירה הסמויה, מופה מארג רחב של חברות אשר שימש את החשודים לביצוע עבירות מס והלבנת הון וכן נחשפו עבירות נוספות של סחיטה והשתלטות על עסקים ע”י החשודים, תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות ככיסוי על תעבורת הכספים הרבה.

במסגרת הפרשה עוכבו לחקירה מספר בעלי חברות בנייה, כוח אדם וחברה להשכרת רכב, אשר חשודים בקבלת חשבוניות חשודות כפיקטיביות או את תמורתן.

היום, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטה יחידת יאל”כ בלהב 433, יחד עם חקירות מכס ומע”מ ת”א והמרכז ויחידת יהלום ויחידת מתפ”א על עשרות בתים, בתי עסק, נותני שירותים פיננסיים (ציינג’), וחברות קבלניות באזור תל אביב, המרכז, ירושלים ואזור הדרום.

במהלך הפשיטה בוצעו חיפושים ונתפס רכוש משמעותי בשווי מוערך של עשרות מיליוני ש”ח במטרה לחלטו, בהמשך להליך המשפטי. בהתאם לצורכי החקירה, יובאו החשודים המרכזיים לדיון בהארכת מעצרם בפני ביהמ”ש השלום בראשל”צ.