החזר מס הכנסה ילד נכה: מבצע החזרים של רשות המיסים

החזר מס הכנסה ילד נכה: מבצע החזרים של רשות המיסים

לא בכל אנו נחשפים לידיעה בה רשות ממשלתית יוזמת החזר כספים לזכאים. בימים אלו פתחה רשות המיסים מבצע יזום החזר מס הכנסה ילד נכה בו ההורים הזכאים יקבלו את הכסף לחשבון הבנק כעת מכיוון שלא ניצלו את נקודות הזיכוי שמקנה להם מצבו הרפואי של ילדים.

החזר מס ילד נכה נקודות זיכוי

החזר מס ילד נכה נקודות זיכוי

במסגרת המבצע רשות המסים תעביר באופן יזום החזרי מס לכ-1,900 הורים לילדים עם מוגבלות שלא מימשו את זכאותם להקלה במס של 2 נקודות זיכוי. שווי ההחזר יכול להגיע במקרים מסוימים לכדי 15,000 שח במידה וההורים שלמו מס הכנסה על משכורת. זאת לפי חשבון של שתי נקודות זיכוי כ4,500 שח לשנה כפול שלושת שנות ההחזר שבמבצע.

עוד באתר – תיאום פגישה עם פקידה שומה

איך לקבל החזר מס עבור ילד עם מוגבלות או ועדת השמה

רשות המסים שולחת בימים אלו מכתבי זכאות להחזר מס לכ-1,900 הורים לילדים עם מוגבלות, שבשנים 2015 – 2017 קיבלו גמלת ילד נכה מביטוח לאומי, שילמו מס הכנסה ולא מימשו את זכאותם להקלה במס של 2 נקודות זיכוי עבור הילד (מדובר בהנחה במס בסכום של כ-5,200 ₪ בשנה). לראשונה – הורים אלו לא יידרשו לכל פעולה אקטיבית לצורך קבלת החזר המס והוא יועבר ישירות לחשבונם.

מהלך זה מתאפשר הודות לשיתוף פעולה בין מחלקת שומת פרט בחטיבת שומה וביקורת עם המוסד לביטוח לאומי לקבלת מידע באופן מקוון על הורים לילדים עם מוגבלות, המקבלים גמלת ילד נכה ולכן גם זכאים להקלה במס של 2 נקודות זיכוי. הרשות ביצעה עיבוד ממוחשב במטרה לאתר את ההורים ששילמו מס על הכנסתם אך לא נהנו מ-2 נקודות זיכוי.

החזר מס אוטומטי אבל ההורים צריכים להסכים

המס האוטומטי המבוצע כעת מצטרף לשורת מהלכים של הרשות למען הורים לילדים עם מוגבלות, דוגמת קבלת נקודות זיכוי עבור הילד ישירות מהמעסיק, ללא הצגת מסמכים מאמתים ורק באמצעות מילוי טופס 101 אצל המעסיק, ביטול “כפל” ועדות רפואיות לילדים עם לקות רפואית חמורה כך שיופיעו רק בפני ועדה של ביטוח לאומי ויוכלו ליהנות מהטבות מס המחייבות קביעת נכות רפואית של הילד כמו משיכת קופ”ג, רכישת נדל”ן ועוד.

נקודות זיכוי ממס הכנסה בעד ילד עם מוגבלות

על-פי סעיף 45 לפקודת מס הכנסה, הורים לילד/ה נטול/ת יכולת, או שלבני הזוג שלהם מנישואין יש ילד/ה נטול/ת יכולת, זכאים לקבל שתי נקודות זיכוי שנתיות ממס הכנסה. שווי נקודת זיכוי כ-220 שח לחודש כפול 12 חודשים בשנה שווה בסך 2640 שח לשנה עבור כל נקודה. שתי נקודות כבר יקנו לכם זיכוי של כ5,200 שח.

טלפונים לבירורים מימוש זכויות ביטוח לאומי מס הכנסה ילדים עם מוגבלות 

ביטוח לאומי *6050
יד מכוונת (ביטוח לאומי) *2496
נציבות לשוויון אנשים עם מוגבלות *6763

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *