דיווח חשבון בנק בחו"ל לרשות המיסים חדשות מס הכנסה מידע למייצגים

דיווח חשבון בנק בחו”ל לרשות המיסים

דיווח חשבון בנק בחו”ל לרשות המיסים ? מה ענישה הצפויה לעוברים על החוק ? 

אם אתם אזרחי ישראל ומחזיקים כספים בבנקים בחו”ל חלה עליכם חובת דיווח לרשות המיסים מס הכנסה. בכתבה זו דיווח חשבון בנק בחו”ל לרשות המיסים ? מה ענישה הצפויה לעוברים על החוק ?.

דיווח חשבון בנק בחו"ל לרשות המיסים חדשות מס הכנסה מידע למייצגים
דיווח חשבון בנק בחו”ל לרשות המיסים חדשות מס הכנסה מידע למייצגים

בלי טובות כך מס הכנסה יודע היכן הכסף שלכם דיווח חשבון בנק בחו”ל 

בעולם הדיגיטלי של היום ולאור אמנות שיתוף המידע בתחומי המיסוי והכלכלה, רשות המיסים בישראל מקבלת מידע שוטף על נכסים וחשבונות בנק שישראלים מנהלים מחוץ לגבולות ישראל. מרבית הנכסים האלו מחייבים דיווח ובחלק מהמקרים גם תשלום מיסים על פי חוק.

רשות המסים מסתייעת במידע המתקבל במסגרת דיווחי ה – CRS לאיתור וזיהוי נכסים לא מדווחים בחו”ל על ידי תושבי ישראל על מנת להביא לחשיפת עברייני מס ולגביית מס אמת.

עוד באתר – מתי צריך להוציא חשבונית מס מדריך לעסק

על מי חלה חובת דיווח על חשבון בנק בחו”ל

לא בכל יום נחשף מידע לגבי אופן פעילות רשות המיסים. לכן יש לתת תשומת לב מיוחדת למבצע הארצי לחשיפת מחזיקי חשבונות בנק ונכסים בחו”ל שנערך על ידי חטיבת החקירות והחטיבה המקצועית ברשות המסים.

המבצע הוביל לחשיפת עשרות חשבונות בנק לא מדווחים המוחזקים בחו”ל על ידי אזרחים ותושבים של מדינת ישראל בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

במסגרת המבצע, נחקרו כ-20 חשודים ששמם נכלל ברשימות בעלי חשבונות בנק שהתקבלו על פי הסכמים לחילופי מידע בין מדינות בהתאם לנוהל CRS (Common Reporting Standard), אשר חשפו כספים לא מדווחים בהיקף של מעל 85 מיליון ₪. חלק מפעולות החקירה שבוצעו הובילו למעצרם של מספר חשודים ולשחרורם בתנאים מגבילים.

כך לדוגמא,  תושב צפת, בפני בית משפט השלום בחיפה בחשד להחזקת חשבונות בנק בחו”ל בין השנים 2022-2017 בהיקפים של כ-6.5 מיליון ₪. מהבקשה לשחרור בערובה, שהוגשה על ידי פקיד שומה חקירות חיפה והצפון, עולה כי החשוד משך באופן שוטף מחשבונות הבנק באמצעות כרטיס אשראי שברשותו כ-8,000 ₪ מידי חודש.

זאת בנוסף למשיכת סכום של 150,000 דולר במזומן באמצעות נש”פ מירושלים על מנת להסתיר את קיום החשבון. כבוד השופטת סגנית הנשיאה טל תדמור-זמיר שחררה את החשוד בתנאים מגבילים.

האם מותר להחזיק חשבונות בבנקים בחול

החוק הישראלי אינו אוסר החזקת כספים או נכסים בחשבונות זרים או במדינות מעבר לים. אולם חלק מהמקרים יוצרים אירוע מס בו על האזרח הישראלי לשלם מיסים בישראל. כאן מתחילה הבעיה עם הסתרת הכנסים מעבר לים. הכלל הוא פשוט ותואם את תפיסת המיסוי הכללית בישראל. מותר להרוויח אולם צריך לדווח ולשלם מס במקרה הצורך כמתחייב על פי החוק.

אז מה עושים ? במקרים כאלו מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע, רואה חשבון או מייצג מוסמך במס הכנסה. תפקידו הוא להביא את הנושא בפני פקיד השומה ולקבל ממנו הנחיות ברורות לגבי חבות המס ואופן הדיווח. סוף מעשה במחשבה תחילה יחסוך לכם כאבי ראש מיותרים.