מס על השכרת דירות מגורים 2024

מס על השכרת דירות מגורים 2024

מס על השכרת דירות מגורים 2024

תשלום מס על השכרת דירות מגורים מקובל בעולם ובישראל הוא מוטל על מנת לשרת 2 מטרות עיקריות. הראשונה לנסות ולהקטין את מחירי הדירות מיד שנייה על ידי הקטנת הכדאיות לרכישת דירות להשקעה , והשנייה להגדיל את גביית המיסים מהציבור. מה בכתבה?. מדריך מס על השכרת דירות מגורים 2024. שימו לב הנתונים הקובעים הם אלו הנקבעים באתר רשות המיסים. 

עדכון לבעלי דירות מס על השכרת דירות מגורים 2024

משכירים דירה אשר בבעלותכם? שימו לב! 

אם בחרתם במסלול מס מופחת בשיעור 10%, עליכם לשלם את המס תוך 30 ימים מסוף שנת המס. לכן מי שבוחר בתשלום המס במסלול זה עבור הכנסה משכר דירה בשנת 2023 נדרש לשלמו עד 30.1.2024. איך משלמים?. באתר אישי מס הכנסה. 

שימו לב! אם יש לכם דירה יחידה בבעלותכם? אתם משכירים אותה ושוכרים אחרת?
אם התשובה היא כן, אתם זכאים להפחית את שכר הדירה ששילמתם מהשכירות שקיבלתם, עד 90 אלף שח בשנה בשנה (7500 ₪ בחודש) ובמשך 5 שנים.

איך עובד מנגנון מס הכנסה מופחת על השכרת דירות 
לדוגמה, בבעלותכם דירה במרכז הארץ וכעת בחרתם לעבור לצפון, השכרתם את דירת הקבע שלכם בסכום של 10,000 ₪, ובצפון שילמתם שכירות של 8000 ₪.
עבור שכר הדירה שאתם מקבלים תצטרכו לשלם 10% מס רק על ההפרש – מ7500 ועד 10,000 – זאת אומרת רק על 2500 – בדוגמה שלנו רק 250 ₪..לפני כן, שילמתם על כל הסכום…..
למי זה עוד רלוונטי? בבעלותכם דירה מושכרת ואתם מתגוררים בדיור מוגן הנכם זכאים לדמי שירות מוטבים!

מסלולי התשלום מיסים על דירה מושכרת

ישנם 3 מסלולי מס על השכרת דירות בישראל .  הנישום הוא זה שבחור את המסלול המשתלם ביותר לתשלום מס על השכרת דירה . בהמשך העמוד מוצגות דוגמאות מספריות 

מסלול מס על השכרת דירה מסלול המס על השכרת דירה למי המסלול מתאים בעיקר
מסלול 1 פטור מלא עד תקרה על הכנסה משכירות המסלול הפשוט ביותר משתלם במיוחד למי שמשכיר דירת מגורים אחת במחיר שאינו על כ 4980 ₪ לחודש
מסלול 2 תשלום 10% מס על השכרת דירה מתאים למי שמחזיק יותר מדירה אחת ומעוניין במסלול מס פשוט בתנאי שזו דירה למגורים בישראל והמשכיר אינו עסק
מסלול 3 חיוב במס לפי מדרגות המס האישיות של המשכיר ! מיסים על שכירות דירה המסלול המורכב מבין השלוש  מתאים למי שמחזיק יועץ מס צמוד ולמעשה ההכנסה משכר דירה משולבת ביתר ההכנסות. ניתן לדרוש גם הכרה בהוצאות על הדירה ולכן מתאים למי שרוצה לבצע החזר מס מול מס הכנסה.

דוגמה לחישוב לחישוב מס על השכרת דירות מגורים:

סכום ההכנסה החודשית משכר דירה הנו 5,200 ₪ ( גבוה מתקרת הפטור אך נמוך מכפל התקרה )

א. סכום ההכנסה משכר דירה למגורים בפועל              5,200 ₪

תקרת הפטור על מס על דמי שכירות                       (4,980 ₪)

העודף על תקרת מס על שכירות                           980 ₪

סכום העודף על התקרה     (220 ₪)

הסכום הפטור מתשלום מס על השכרת דירות מגורים   4,760 ₪

ג. סכום ההכנסה משכר דירה למגורים בפועל   5,200 ₪

הסכום הפטור     (4,760 ₪)

    הסכום החייב עבור מס על השכרת דירות מגורים      440 ₪

עוד באתר INFOTAX חישוב המס על פיצויים   

עמוד זה עוסק בתוכן אודות מיסים על השכרת דירות הערה וגלוי נאות האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ מס ו/או תחליף לייעוץ מס כאמור המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם ובסביבת המס האישית שלו. מס הכנסה לוקח מהאזרח מס על השכרת דירה . זה חוק ולכן יש לעמוד בו ולשלם בזמן. מצד שני ישראלים רבים שאינם מתייעצים עם רואה חשבון או יועץ מס מוסמך או מנוסה בנושא מס על דירות להשכרה יכולים לעמוד מול שוקת שבורה.