רשות המיסים בשטח : חשבוניות פיקטביות בתום הבלו

רשות המיסים בשטח : חשבוניות פיקטביות בתום הבלו 

כמאה אנשי רשות המסים בשיתוף כמאה וחמישים שוטרים פשטו הבוקר על שלוש תחנות דלק של חברת “סונול” בנצרת ובקלנסאווה, ועל משרדים של מייצגי עוסקים החשודים בקבלה במרמה של החזרי בלו על סולר בהיקף של מאות מיליוני שקלים, זאת על ידי הפצת חשבוניות פיקטיביות.

על פי החשד, כמות גדולה מאוד של עוסקים מאזור הצפון דרשו וקיבלו בעזרת המייצגים שלהם החזרי בלו על סולר בעזרת חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של כ- 200 מיליון ₪ כשהחזרי מס הבלו שנתקבלו שלא כדין עומדים על כ- 50 מיליון ₪. נוסף על כך, העוסקים השתמשו על פי החשד בחשבוניות הפיקטיביות גם לצורך ניכוי מס תשומות וניפוח הוצאות לצרכי מס הכנסה. כפי הנראה, פעולת הנפקת החשבוניות הפיקטיביות בוצעה על ידי עובדי תחנות הדלק בשיתוף מנהלי התחנות ואחראי משמרת.

במסגרת פעילות רשות המיסים שנערכה, בוצעו 24 מעצרים, חולטו 5 כלי רכב ונתפסו מעל חצי מיליון ₪.

ראשית הפרשה בביקורת חשבונות שגרתית של מע”מ טבריה שנערכה לפני מספר חודשים בה עלה חשד לתרמית בתחום “הישבון הסולר” בהיקפים עצומים. לאחר ניתוח הממצאים הוחלט על הקמת צוות חקירה משותף, בו היו חברים חקירות מכס ומע”מ חיפה והצפון, חקירות מס הכנסה חיפה, יחידה מודיעינית מיוחדת של הרשות, ימ”ר צפון במשטרה, יחידת הסולר ברשות המסים ומשרדי מע”מ בנתניה, חדרה, חיפה, עכו, נצרת וטבריה.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *