מענק חיילים משוחררים 2020 מענקי קורונה נוספים

מענק חיילים משוחררים 2020 מענקי קורונה נוספים

בשל המשבר הכלכלי הכריז משרד האוצר על הגדלת מענק שחרור לחיילים ששוחררו משירות סדיר במהלך השנה האחרונה. מענק חיילים משוחררים 2020 מענקי קורונה נוספיםיכלול חבילת סיוע בשווי אלפי שקלים לכל משתחרר. מחשבון מתי נכנס לבנק מענק חיילים משוחררים 2020

מענק חיילים משוחררים 2020 מענקי קורונה נוספים

מענק חיילים משוחררים 2020 מענקי קורונה נוספים

מה כולל מענק שחרור מוגדל בגלל הקורונה והמשבר הכלכלי

תוספת 1500 שח למענק השחרור

הגדלת מענק השחרור של כל חייל וחיילת ב-1,500 שקלים. את המענק צפויים לקבל כ-75 אלף חיילים שהשתחררו במהלך שנת 2020. מענק זה, בשילוב עם התוספת בסך 500 ש״ח שכבר ניתנה למענק, תעמיד את התוספת הכוללת למענק השחרור של החיילים על סכום של 2000 שקלים. סך עלות המענק- 120 מיליון שקל.

מענק עבודה מועדפת לתקופה ארוכה יותר

 הרחבת תקופת העבודה המועדפת כך שחיילים משוחררים שהשתחררו בשנים 2019 ו 2020 והחלו לבצע עבודה מועדפת, יוכלו לעבוד בעבודה מועדפת לתקופה ארוכה יותר, וזאת בכדי שההשפעות התעסוקתיות של הקורונה והסגרים ישפיעו מעט ככל הניתן על הזכאות של אותם חיילים משוחררים לתנאי הזכאות למענק העבודה המועדפת.

הכשרות מקצועיות לחיילים משוחררים

הכשרות מקצועיות ייעודיות לחיילים משוחררים על מנת לסייע לאוכלוסיית החיילים המשוחררים להשתלב בשוק התעסוקה, ובהתאם להמלצת צוות המנכ”לים לעידוד תעסוקה, למסד מסלולי הכשרה וכלי השמה חדשים, אשר יתנו מענה משמעותי לאוכלוסייה זו. המסלולים צפויים להגדיל את שיעורי התעסוקה בקרב החיילים המשוחררים, להביא לעלייה בשכר בענפים בהם קיים ביקוש ובכך להגדלת הפריון והתוצר לאורך זמן.

עלות הרחבת תקופת העבודה המועדפת וההכשרות המקצועיות נאמדת בעשרות מיליוני שקלים. בכוונת שר האוצר להציג את התכנית לשר הביטחון וראש הממשלה בימים הקרובים על מנת לסכם אותה במהירות ולהביא אותה לאישור הממשלה והכנסת.

באוצר מקווים אוסף המענקים לאזרחים ועסקים יגדיל את היקף התעסוקה במשק הודות למענק עידוד תעסוקה וסיוע של משרד הכלכלה והרווחה שנועדו לאפשר לעסקים לעבור את המשבר הכלכלי ולהקטין את כמות המובטלים במשק. לצד אלו משלם האוצר באמצעות מס הכנסה פעימה רביעית לעצמאים, מענק השתתפות בהוצאות קבועות לעסקים שנרשמו והגישו תביעה באזור האישי של מס הכנסה ללא צורך לקבוע תור במשרדי פקיד שומה

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *