טופס 161א להדפסה הודעה על פרישה

טופס 161א להדפסה הודעה על פרישה מעבודה

מזל טוב מגיע לכם כסף לכבוד הפרישה מעבודה . כעת יש להגיש למס הכנסה את טופס 161 א המכיל משמעות פנסיונית כבדה והשלכות על תשלום מס הכנסה על הפנסיה. בכתבה זו נציג את טופס טופס 161א להדפסה הודעה על פרישה . בעת מסירת טופס 161א לפקיד שומה של מס הכנסה נקבע שיעור המס והפטור על פיצויים ועל הפנסיה באופן כללי. 

טופס טופס 161א להדפסה הודעה על פרישה מעבודה
טופס טופס 161א להדפסה הודעה על פרישה מעבודה

טופס 161א להדפסה הודעה על פרישה

כולנו מכירים את טופס 161 להדפסה שבו המעביד מצהיר על הכספים שהוא משלם לעובד במקרה של פרישה מעבודה . מדובר בכספי פיצויים על פי חוק , חישוב הפיצויים הפטורים מתשלום מס שכל עובד זכאי לפי ותק אצל המעסיק ולפי שכר אחרון קובע . את טופס 161 ממלא המעביד ואילו את טופס 161 א המורכב ממלא העובד בעצמו או באמצעות מומחה למיסוי פנסיוני יועץ פנסיוני אובייקטיבי או רואה חשבון מומחה למיסוי. 

מודעות גוגל



מה חשוב להדגיש בטופס 161 א מס על פנסיה

תקנות מס הכנסה בנודע למיסוי פנסיוני , בניגוד למיסוי אישי והחזרי מס הכנסה לשכירים או תקנות ביטוח לקבלת מימוש זכויות , הן מורכבות ומושפעות מאד מהרכב החיסכון הפנסיוני , משיכות כספים שנעשו בעבר ואופן ניצול הפטור על מענק פרישה . 

מי שבעת פרישה חסך כסף מועט המספיק לפנסיית מינימום חסך את כאב הראש של מימוש תכנית פנסיונית. מי שאמור לבצע פדיון פ-נסיה גבוהה בצורה של קצבה חודשית ומענק הוני פטור ממס הכנסה צריך לבצע חישוב מסודר מדויק ונכון של המס על הפנסיה לפי הצבאות שמשלמת כל פוליסה לפי מצבו האישי ולפי מקדמי הזקנה בכל פוליסה.

המטרה היא לשלם כמה שפחות מס הכנסה בפרישה ! הגשה נכונה של טופס 161 א הודעה על פרישה למס הכנסה תאפשר לכם לקבל יותר כסף נטו  , בצורה של פנסיה חודשית בוצרה של הון חד פעמי מכל החיסכון הפנסיוני שלכם . 

ייעוד פיצויים לקבלת קצבה או פטור על המשיכה ההונית

על מנת לקבלת את ההחלטות הטובות ביוצר מבחינת מיסוי פנסיוני יש להתייעץ עם מומחה לפרישה או מומחה למיסוי פנסיוני. לפני החלטות המיסוי מול פקיד שומה יש לבצע תכנון פיננסי מלא של מקורות והוצאות בתקופת הפנסיה. לאחר שנבין כמה כסף אנו צריכים מול כמה כסף חסכנו , ניתן להרכיב תוכנית משיכת כספים שתתאים גם לצרכים האישיים שלנו בתור פנסיונרים וגם תמצה זכויות פטור ממס הכנסה 

טופס 161א להדפסה עם הנחיות להגשת טופס למס הכנסה פקיד שומה מיצוי זכויות לפי תקנות מס הכנסה קבלת פטור ממס על הפנסיה ותשלום מענק פרישה הוני אתר המיסים הישראלי

הדפסת טופס 161 א מס הכנסה הודעת עובד עקב פרישה מעבודה 

הדפסה והורדה של טופס 161 א הודעת עובד עקב פרישה מעבודה מאתר המיסים של ישראל לפי תקנות מס הכנסה 

טופס 161 א מס הכנסה הודעת עובד עקב פרישה מעבודה 

הודעה על פרישה מעבודה נקראת גם כאשר מתבצע אקט של פיטורים על ידי המעסיק של עובד שחזר מחלת , חופשה ללא תשלום ואז עובר תהליך שימוע ופיטורים. המשבר הכלכלי של שנת 2020 הביא ליותר מפוטרים ויותר טופסי 161 המיועדים לפקיד שומה להסדרת הפיצויים וליותר פדיון כספים מחברות הביטוח הפנסיה והגמל של רכיב הפיצויים הפטורים ממס.