טופס 159 מס הכנסה להורדה

טופס 159 מס הכנסה להורדה

טופס 159 מס הכנסה להורדה מאפשר להגיש בקשת עמית מפקיד השומה למשיכת כספי תגמולים ללא ניכוי מס ומשיכת כספי תגמולים , חייבים במס.

פקיד שומה יכול לאשר פטור ממס בגין פדיון תגמולים בקופת גמל  , תגמולים בביטוח מנהלים או תגמולים בקרן פנסיה. המדריך המלא על טופס 159 מס הכנסה להורדה

טופס 159 מס הכנסה להורדה כסף פטור ממס

באמצעות טופס 159 של רשות המיסים ניתן  להגיש בקשה לפקיד השומה למשוך כספי תגמולים , החייבים בתשלום מס בעת משיכה שלא כדין , לבצע  ויתור של מס הכנסה על סכום המס .

במידה והמבקש יעמוד בתנאים . מס הכנסה יתחשב בנסיבות רפואיות , נסיבות כלכליות וישקול פטור ממס הכנסה על סכום מסוים עד התקרה בתקנות מס הכנסה.

שלב 1 –  הורדת טופס 159 של רשות המיסים ( בסוף עמוד זה  )

שלב 2 – בחירה בנסיבות בקשת הפטור ממס הכנסה ( רפואי , מיעוט הכנסות )

שלב 3 – הכנת טופס קריא וברור ופניה למס הכנסה . יש להגיע לסניף מס הכנסה ולהיפגש עם פקיד שומה

שלב 4 – לאחר קבלת האישור ממס הכנסה על פטור ממשיכת כספים יש לגשת אתו לחברת הביטוח או לקופת הגמל. באמצעות טופס 159 ניתן לבצע משיכה פטורה לפי הכללים שקבע פקיד השומה

הורדת טופס  159

טופס 159 מס הכנסה פטור ממס הכנסה להורדה

ממלא טופס 159 בדוק זכאות להחזר מס

שימוש בטופס 159 יכול להיות אינדיקציה לזכאות להחזר מס הכנסה לשכירים ועצמאים. הוא למעשה מאשר מיעוט הכנסות בחצי השנה האחרונה לפני הגשת הבקשה לרשות המיסים.

במקרה של מיעוט הכנסות , שקדמה לה תקופה של ריבוי הכנסות, נוצר מצב של החזר מס הכנסה. לכן יש לבדוק זכאות להחזר מס הכנסה באמצעות חברה מקצועית להחזרי מס .

כיצד  יש לבדוק זכאות ?  באמצעות תוכנת מחשב המבוססת על ידע מקצועי אישי ונתוני מס הכנסה ניתן לבדוק זכאות להחזרי מס הכנסה לשכירים.

המבקש מגיש לחברת החזרי מס את המסמכים הנדרשים כגון טופסי 161 , טופסי 106 ונתונים אישיים נוספים. חברת החזרי המס מבצעת בדיקה של הסכומים ששולמו. במקביל מחושב שיעור המס השנתי. כאשר נוצר פער בין השניים זהו החזר מס לשכיר. טופס 159און ליין

אתר המיסים של ישראל  הנו אתר אובייקטיבי ובלתי תלוי וכולל נושאים תוכן בתחום רשויות המס בישראל , המוסד לביטוח לאומי  , מימוש זכויות , איתור כספים אבודים וייעוץ מס בפרישה הכתבות באתר נכתבות בצורה אובייקטיבית על ידי אנשי מקצוע במידה ומצאתם טעות אתם מוזמנים לכתוב לנו באמצעות עמוד צור קשר
החזרי מס הכנסה לשכירים
החזרי מס הכנסה לשכירים

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *