הלוואה בכרטיס אשראי באיזה חברה משתלם

האם כדאי לקחת הלוואה לכיסוי המינוס

הלוואה בכרטיס אשראי באיזה חברה משתלם

הלוואה בכרטיס אשראי היא אופציה יקרה יחסית להלוואה . הריבית שגובות חברות כרטיסי האשראי בגין הלוואות אינן נחשבות לזולות ביחס להלוואות הבנקאיות והן מגלמות את הסיכון שבלווה ואת פער מחירי הכסף. בשנים האחרונות התרחבו חברות כרטיסי האשראי בזכות כרטיסי אשראי מתגלגלים והן באמצעות הענקת הלוואה בכרטיס אשראי. 

ריבית על החזרים כמה זה יוצא 

המשבר הכלכלי של שנת 2020 מוצא את שוק האשראי בישראל בנקודת מפנה. לצד חברות האשראי והאפליקציות של הבנקים צומח תחום הלוואות מגופים מסחר שנכנסים לתחום ומציעים הלוואות לציבור. במקביל הבנקים בצעו דחיית תשלומים למשכנתא והחזרי הלוואות פרטיות ועסקיות בהיקפים של מאות מליוני שקלים. במטרה לתמוך במשק רשות המיסים יישמה את החלטות הממשלה ביחס למענק לעצמאים פעימה ראשונה וכמובן מענק עצמאים פעימה שנייה לצד מענקי השתתפות בהוצאות לעסקים.

"<yoastmark

היתרונות של הלוואות מחברות אשראי 

הלוואה מחברת אשראי היא שיטה קלה ומהירה לקבלת כסף מחברת האשראי

הלוואה בכרטיס אשראי אינה יושבת על מסגרת העובר ושב בספרי הבנק ומהווה חלופה להלוואות בנקאיות או אופציה להלוואות קצרות מועד שבהן הריבית במונחי כסף נעה סכום של כמה מאות שקלים. 

החסרונות של הלוואה בכרטיס אשראי

הלוואה בכרטיס אשראי היא לרוב  יקרה מאוד. בטבלת ההשוואה בעמוד ניתן לראות את הבדלי הריבית בין אשראי נוסף חברת אשראי לריבית בנקאית. 

בשנת 2014 פורסם על ידי מרכז המחזק והמידע של הכנסת מחקר בנושא תיאור שוק כרטיסי האשראי וניתוח הממשקים בין חברות כרטיסי האשראי לבין הבנקים שכלל גם השוואה של שיערי ריבית ממוצעת למחזיקי כרטיסים לרבות כרטיסי מועדון . לפי הדוח , הריבית שנושאת הלוואות מחברות אשראי היא גבוהה ביחס לחלופות בשוק. אולם כיום בשנת 2020 הציבור כבר יודע להתמקח על הריבית ובטח על לא משלם עמלת מסמכים חד פעמית. רוב הלווים מסתמכים על חזרה לעבודה או על קבלת דמי אבטלה ומענקים של המדינה ולא מעט גם על החזרים לקראת סוף שנת המס. 

הלוואות בנקאיות או הלוואות חוץ בנקאיות באמצעות כרטיסי הפלסטיק ואפליקציות לקבלת אשראי הן חלק חשוב ממתן אשראי פרטי לציבור. כאשר נוטלים הלוואה בכרטיס אשראי צריך לזכור שגם אותה צריך להחזיר ובכל מקרה צריך לעשות את החשבון שניתן להחזיר אותה , היא תשיג את המטרה , אך לא תביא את נוטל ההלוואה למצב שהוא נוטל הלוואות נוספות לכיסוי המינוס או לכיסוי ההלוואה עצמה.

נטילת הלוואות בחברת אשראי מצריכה תכנון וחשיבה . באיזה גובה של תשלום אני יכול לעמוד בכל חודש. אם מדובר בהלוואה עם החזר חודשי של 500 שח צריך לבדוק מה ניתן לוותר במסגרת ההוצאות הקיימות. אחת הדרכים היא למשל לחסוך בהוצאות על אינטרנט בבית או לעבור חברת סלולאר ולהוזיל את הוצאות הטלפון בכ 100 שח לפחות למשפחה. 

דרך נוספת לחסוך כסף היא לנהוג בשיקול דעת בכל הקשור להוצאות על חשמל ביתי , להקפיד על כיסוי אורות ולהדליק את המזגן כאשר צריך . גם בקיץ הישראלי והשרב. 

ניתן לבצע בדיקה של החזרי מס הכנסה לשכירים או עצמאי , לבדוק זכאות למענק עבודה או לבצע איתור כספים אבודים באמצעות הר הכסף .