האם צריך לשלם מס על ביטקוין? טופס 1399 להורדה

האם צריך לשלם מס על ביטקוין? טופס 1399 להורדה

כל התשובות לשאלה האם רווחים על מסחר וכריית מטבעות וירטואליים דורשים תשלום מס הכנסה. האם צריך לשלם מס על ביטקוין? ומה תפקידו של טופס 1399 להורדה? כמה מס צריך לשלם על אן אף טי?.

 

סוחרים במטבעות וירטואליים? מס הכנסה מצפה לתשלום מס 

שכיר בחברה לניתוח מערכות מידע נעצר בחשד להשמטת הכנסות בהיקף של כ-4.3 מיליון ₪ מסחר במטבעות וירטואליים. ידיעה זו שהתפרסמה באתר רשות המיסים, מידע למייצגים, הזכירה לנו שגם בעולם המטבעות הוירטואליים כמו ביטוין, איטריום ועוד, יש לשלם מס בהתאם למקור ממנו צמח הרווח.

2023 רשות המיסים מהדקת את הפיקוח על תשלומי מס על הכנסות מפעילות דיגיטלית. רשות המסים, באמצעות פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום, חוקרת חשד לפיו שני יוצרי NFT (non-fungible token = אסימון חסר תחליף), לא דיווחו על הכנסות בסך של כ-8 מיליון ₪ ממכירת יצירת NFT המבוססת על סריקה תלת ממדית של אבני הכותל המערבי.

מה המסקנה?. הכנסות ממכירת NFT. מאחר שמדובר באומן שזהו תחום עיסוקו ומומחיותו, הרי שהיה עליו לדווח על הכנסות אלו כעל הכנסות מיגיעה אישית.

איך קובעים תור לפקיד שומה?.זימון תור מס הכנסה  myvisit פקיד שומה

גם במרחב הווירטואלי- רשות המיסים חוקרת אי תשלום מס על מטבעות מבוזרים

מתרחבת החקירה נגד ישראלים המחזיקים וסוחרים במטבעות וירטואליים ללא דיווח לרשות המסים, במסגרתה נעצר היום פבל רודמן (37) מבאר שבע בחשד להשמטת הכנסות בהיקף של כ-4.3 מיליון ₪ מסחר במטבעות וירטואליים, במטרה להתחמק מתשלום מס. בשבוע שעבר נעצר תושב ירושלים, בתחילת שנות ה-30 לחייו, בחשד להעלמת הכנסות בהיקף של יותר מ-11 מיליון ₪ שהופקו מעסקאות של המרת מטבעות וירטואליים.

איך מס הכנסה יודע מי סוחר בביטקוין? 

כמצוין בבקשת המעצר של רודמן שהוגשה ע”י יחידת יהלום – היחידה הארצית למאבק בפשיעה ברשות המסים, החשוד עובד כשכיר בחברה בתחום ניתוח מערכות מידע, תוכנה ואינטרנט. במסגרת חקירה סמויה שנערכה ביחידה החוקרת, אודות ישראלים המחזיקים וסוחרים במטבעות קריפטוגרפים בישראל, עלה שמו של החשוד כמי שביצע עסקאות רבות מאוד של קניית ומכירת נכסים וירטואליים שונים, לכל הפחות החל משנת 2017, ללא דיווח על הרווחים לרשות המסים.

האם מסחר במטבעות וירטואליים חייב בתשלום מיסים?

כן. כבר בשנת 2018 רשות המיסים פרסמה חוזר בו הבחינה בין תשלום מס על כריית מטבעות לבין רווחי הון שנוצרו מסחר במטבעות, בדומה למיסוי רווחים על ניירות ערך ומניות.

כמה מס הכנסה משלמים על רווחים מביטקוין ?

רווח על ביטוין חייב במס רווח הון של 25% על הרווח הריאלי

מס הכנסה מגדיר בדיוק שמכירת אמצעי תשלום מבוזר תמורה כמכירת “נכס” בהתאם לחלק ה’ \ לפקודת מס הכנסה,- תסווג כהכנסה הונית ותחויב במס רווח הון בהתאם לשיעורי המס הקבועים בסעיף 91 לפקודה. 3.1.3 .אדם המדווח על מכירת אמצעי תשלום מבוזר ישמור מסמכים להוכחה כי ההכנסות המדווחות הן ממכירת אמצעי תשלום מבוזר המשמש לצורך סחר חליפין ככול שיידרש להנחת דעתו של פקיד השומה

טופס 1399 להורדה דיווח על רווחים 

הודעה על מכירת נכס על פי סעיף 91 לפקודת מס הכנסה. בעלי מניות שמכרו מניות בבעלותם או בעלי עסק שמכרו מכונות או ציוד מהעסק חייבים לדווח למס הכנסה על המכירה. ישנם סוגים נוספים של נכסים שיש לדווח עליהם, המפורטים בסעיף 88 לפקודת מס הכנסה. ביניהם: אופציות, נדל”ן מחוץ לישראל, מטבעות וירטואליים ועוד. יש לדווח גם במקרים של הפסדים ממכירת הנכס.

טופס 1399 מס הכנסה להורדה והדפסה


Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *