ביקורת ניהול ספרים מס הכנסה בבאר שבע: ההפתעה של פקידי השומה

ביקורת ניהול ספרים מס הכנסה בבאר שבע: ההפתעה של פקידי השומה

לפעמים נדמה שאין גבול לתירוצים ולמקוריות בהם נתקלים פקידי השומה בעת ביצוע ביקורות בעסקים. רשות המיסים חזרה לבצע בדיקות ניהול ספרים והכנסות בבתי עסק. הפעם ביקורת ניהול ספרים מס הכנסה בבאר שבע: ההפתעה של פקידי השומה.

הגשת פיצוי מבצע חרבות ברזל 

איך לרשום הכנסות שפותחים עסק חדש?  הפיצוצייה נשארה עם עוסק מורשה של הבעלים הקודם

בביקורת נוספת בעיר, הגיעו המבקרים לפיצוציה שנרכשה על ידי עוסקת שהמשיכה לעבוד תחת שם העוסק הקודם, מבלי לפתוח תיק חדש במס הכנסה כנדרש. כשנשאלה על כך הסבירה המוכרת כי היא בתקופת ניסיון ולכן לא פתחה תיק. בביקורת אחרת, אצל קוסמטיקאית בנתיבות, נמצאו צ’קים בסכום של 4,800 ₪ שלא נרשמו בספרי העסק. בעלת העסק ענתה בתגובה כי היא רושמת את הצ’קים רק אחרי שהם נפרעים.

המסקנה- כאשר פותחים עסק חדש יש לפנות למייצג מורשה ברשות המיסים, לבצע מול תהליך פתיחת תיק מעמ ומס הכנסה ולבצע את ההנחיות שלו על פי החוק ותקנות מס הכנסה לרישום עסקים והפקת אישורי מס ניכוי במקור וניהול ספרים! 

עוד באתר – ימות המשיח? מס הכנסה יממש עבורכם זכויות בחינם! 

מרוב איפור שכחו לרשום חשבוניות ביקורות מס הכנסה באר שבע והדרום 

עובדי פקיד שומה באר שבע נתקלו בשלל הסברים שלבעלי עסקים במהלך מבצע ביקורות ניהול ספרים שערכו באזור. כך לדוגמה, בביקורת אצל מאפרת כלות בבאר שבע, מצאו המבקרים כי בעוד בספר ההזמנות רשומים פגישות עם לקוחות, בספרי העסק לא קיים שום תיעוד ורישום של תשלומים מהם. בעלת העסק בתגובה למבקרים: “שכחתי להוציא קבלות, אנחנו בני אדם!”.

איך מס הכנסה מגלה העלמות מיסים והתחמקות מתשלום מע”מ?

מבצע הביקורות התמקד בענפי המסחר, מתן השירותים ובעלי המקצועות החופשיים בערים דימונה, באר שבע ונתיבות. במהלכו נבדקו 39 בתי עסק, ביניהם עסקים שנמצאו בהם ליקויים בביקורות קודמות או עסקים שהתקבלו לגביהם מיידעים על העלמת הכנסות לכאורה. במהלך המבצע נמצא כי חמישה בתי עסק מתוך העסקים שבוקרו לא רשמו הכנסות כחוק.

אתר המיסים של ישראל חדשות מס הכנסה מידע למייצגים– מדי יום אנו אוספים עבורכם את המידע החשוב בנושא מיסוי בישראל, כלכלה וחדשות בנושא מיסוי, מס ערך מוסף ומיסוי מקרקעין. באתר גם טפסים של מס הכנסה להורדה.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *