איך מוציאים צו ירושה כשאין צוואה

איך מוציאים צו ירושה כשאין צוואה

כאשר אדם נפטר אך לא השאיר צוואה ניתן לרשת אותו באמצעות הנפקת צו ירושה על פי חוק . בכתבה זו נסביר על כיצד איך מוציאים צו ירושה כשאין צוואה

באילו נסיבות יש להוציא צו ירושה? 

לאחר פטירת המנוח, כאשר לא קיימת צוואה, או כשהיא קיימת אך חלקים מרכוש המנוח לא נכללים בה.

מדוע צריך צו ירושה?

להצהיר על פי חוק מיהם היורשים של העיזבון ומה חלקם מתוך העיזבון. הצו יכול להשפיע על אופן חלוקת כספים אבודים שאותרו באמצעות הר הכסף

למי מגישים בקשה למתן צו ירושה?

 

בלשכת הרשם לענייני ירושה אשר בתחומה היה מקום המגורים האחרון של המנוח (ישנן חמש לשכות כאלו ברחבי הארץ: תל אביב, חיפה, נצרת-עילית, ירושלים, באר שבע).

לבקשה יש לצרף אישור תשלום בגין שתי אגרות: אגרת פתיחת תיק (שובר כחול) ואגרת פרסום בעיתון (שובר כתום), אותן ניתן לשלם באמצעות כרטיס אשראי דרך אתר שירות התשלומים הממשלתי, או בסניפי בנק הדואר באמצעות שוברי תשלום, או הפקדה בבנק הדואר לחשבונות המפורטים באתר הרשם.

מי מורשה להגיש את הבקשה למתן צו ירושה?

על מגיש הבקשה להיות אחד מן היורשים או אחד מן היורשים של יורש שנפטר. ניתן להגיש את הבקשה למתן צו ירושה באופן עצמאי או באמצעות עורך דין.

מילוי הבקשה באופן נכון ומדויק חשוב עד מאוד, אחרת תוחזר הבקשה למגיש להשלמות ומילוי פרטים, עניין אשר עלול לעכב את מתן צו הירושה בשבועות רבים. הבקשה למתן צו ירושה צריכה להיות חתומה בפני עורך דין, שופט, דיין, או ראש ראשות מקומית.

כמה זמן לוקח עד שניתן צו ירושה?

בדרך כלל אורך ההליך כחודש וחצי עד חודשיים, אולם בלשכות עמוסות במיוחד יכול זמן הטיפול להתארך מעבר לזה.

הגשתי בקשה למתן צו ירושה – מה עכשיו?

לאחר הגשת הבקשה, יבדוק הרשם שהבקשה תקינה, ממולאת כהלכה ושצורפו אליה כל המסמכים הנדרשים. לאחר שהושלמו כל הבדיקות המקדמיות יפרסם הרשם מודה בעיתון יומי  בדבר עצם הגשת הבקשה למתן צו ירושה, ובמקביל תועבר הבקשה לתגובת בא כוחו של היועץ המשפטי לממשלה.

במידה ולא תוגש התנגדות למתן צו ירושה, ייתן הרשם צו כאמור, אשר יישלח למגיש הבקשה ו/או לעורך דין מטעמו. במידה והוגשה התנגדות – או אז יעביר הרשם את התיק לבית המשפט לענייני משפחה המוסמך לדון בבקשה ולהחליט בה.

איך מוציאים צו ירושה כשאין צוואה מדריך מפורט להוצאת צו ירושה באופן מהיר למימוש עיזבון של מוריש שירות מהיר להנפקת צו ירושה על ידי עורכי דין ברחבי הארץ

שדה חובה יש לבחור את אחת האפשרויות
Please enter your email, so we can follow up with you.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *